lørdag 27. august 2011

OI! idag har vært en slapp dag. Vi har sett på berlinerpopplene i hele dag, eller det vil si helt frem til begynte å spille need for speed da. Også har vi spist god middag da. og nå kommer det plutselig en bøling på vors her. Jeg er IKKE klar for dette her. Aller helst ville jeg bare ligget i senga i hele kveld og hata og syns synd på meg selv. Må man så må man..  Som mange andre har jeg et rituale jeg følger før jeg skal vise meg for folk. Til vanlig har jeg håret opp i dott, slitte møkkete klær, null sminke og søppel/plaster/teip og annet diverse rundt omkring. På roskilde våknet jeg opp med en sigarettstump klistret fast på kneet mitt, og ja... dere skjønner tegninga.  Her er et bilde som demonstrerer:
Men når jeg skal ut må jo finstasen på, og det er bare en måte å gjøre det på.
Først ligger jeg i senga under dyna og tenker at jeg ikke har lyst til å drikke, kle på meg, sminke meg, dusje, rydde, reise meg opp... ja.

Så dusjer jeg. Så rydder jeg. Så sminker jeg meg. Så pusser jeg tenna. I denne prossessen drikker jeg to øl evt. en halv flaske vin(dette er for å manne meg opp, og for å få på ølbriller så jeg blir pen). Så legger jeg meg litt igjen. Da ser jeg ca. sånn her ut:
Litt sløv i blikket, håret er kaos, klær er ikke bra, øl over hele meg

Når noen kommer å maser på meg og sier vi må gå/rydde mer, står jeg opp igjen, på en overdramatisert måte. Jeg drikker en øl til på vegen ut av senga, før jeg lager jordskjelv i klesskapet for å finne noe å ha på meg. I kle-på-prossessen pleier jeg å drikke to øl. SÅ endelig begynner det å nærme seg klart for takeoff. Da finner jeg rette sko, finner alle tingene mine( mobil, bankkort, nøkler, ....) Dette er en kritisk periode! Herfra kan det gå to veier. Enten er jeg snill og tar å meg sko, jakke og drar med tingene mine i farten, ellers så slår jeg meg vrang, går inn på rommet mitt, ser på senga og roper et mandig, tydelig og klart NEEEEEEEEEEEEEEEEEEI! Før jeg detter sammen på gulvet og drikker opp den siste ølen min. Det ender med at jeg blir dratt bortover gulvet i foten eller armen og kastet på dør. 

Når vi kommer på vorset setter jeg opp det mest edrulige blikket jeg har, og sier at jeg er på vannvogna i kveld. Dette fordi jeg allerede har drukket opp all ølen min og allerede er klar for å erobre verden med overdreven dansing, karaoke, spytting, banning og søling av øl. Evt stjeling. Og der fikk dere svaret på hvorfor jeg alltid er fullest på vors, hvorfor jeg alltid har overdreven sminke, hull i strømpebuksa, sint eller bare veldig flink til å fortelle hemligheter videre. Kos dere i kveld da. Det er jo lørdag. Jeg er i bunnen på min fjerde øl, og da kan dere jo gjette hvor i prossessen jeg er.

PS. Jeg tar ikke ansvar for skrivefeil. Sriver prossessen med fire s-er?

1 kommentar: